Brev:
Hjælp til madplan og ideer til mos?
23. oktober 2008
Alder:
6 mdr.
Hjælp til madplan og ideer til mos?
Hej Helen.
Jeg kan ikke finde ud af hvor meget og hvor mange gange jeg skal give skemad???
Jeg er også meget fantasiforladt hvad angår grøntsagsmos...
Hvornår stopper amning til natten?
Vores rytme/dag ser ca sådan her ud:
ml 5/6.30: Ammes
ca 8.30 Ammes evt igen kort (det svinger meget) og puttes til lur (alt fra 20 min til 1 time-oftest 30-30 min)
ca 9.30/10.30 Grød og frugtmos + vand af kop...spiser næsten altid godt 1 - 2dl vil jeg tro (altså når det er lavet)
ca 12: Tilbydes amning og drikker lidt eller meget/svinger og puttes. Sover ml 40min-1½time (sjældent mere)
ca 14-15: Ammes: Suger godt til.
ca 15-16.30: Puttes og sover alt fra 15min - 50min
Tilbydes evt bryst inden kl 18 hvor han spiser grøntsagsmos af gulerod og kartoffel + frugtmos + vand af kop
Bades ca 19 hver aften og tilbydes bryst inden putning 19.30 - 20
Ammes i søvne når jeg går i seng...alt ml 22.30-24
Har på det sidste vågnet flere gange selv og skreget af sult inden jeg er gået i seng og falder til ro ved amning og sover igen lige efter...
Vågner ofte et par gange og skal have sut og jeg vågner mange gange for han sparker dynen af eller ligger lidt uroligt. Jeg prøver virkelig på ikke at amme om natten men først om morgenen når vi står op og det går jo ret ok.....
Er det en fin plan? Skal han have skemad flere gange end 2 og hvad?
Han får også laktulose 2 gange dagligt nu (2x3ml) pga ellers meget hård mave.
Jeg laver al maden selv af økologiske varer - det skal være økologisk så længe det er muligt!! Mit valg!
Grød får han nu hirse eller majs men skal prøve havregrød nu.
Frugtmos: æble/pære, abrikos/æble, sveske/pære, sveske/æble og blomme/æble (fra i morgen).
Grøntsagsmos: Kun kartoffel/gulerod .... skal jeg fortsætte med det som base og så udvide med blomkål/broccoli og hvad mere...jeg laver en del af gangen og fryser ned da min mand og jeg sammenlagt må betragtes som kræsne og ikke spiser SÅ varieret:-)
Må den kære dreng få til han selv siger stop eller skal jeg stadig styre det?
Det blev igen lidt rodet, men du har tidligere svaret på det hele trods alt;-)
På forhånd tak for hjælpen.
Ida